استفاده از "مورد" در آموزشهای مدیریت با آنکه در کشورهای پیشرفته سابقهای طولانی دارد در ایران بسیار جدید و تنها به سالهای اخیر باز میگردد. بخش عظیم این تأخیر ریشه در تعریف، ساختار و تدوین موردها و نیز نحوه تحلیل و استفاده از آنها در آموزش دارد. مقاله حاضر به تحلیل مورد و حل مسائل مندرج در موردها اشاره میکند که طی آن ابتدا به طرح کلیاتی درخصوص هدفها و لزوم اسفتاده از موردها میپردازد، و سپس اصول ششگانه تحلیل به صورت گامهای ششگانه معرفی و ارائه میشود. درخلال مباحث مختلف به انتظارات و توهمهایی که در تحلیل مورد و نتایج آن میتواند برای استفادهکنندگان پیش آید نیز پرداخته شده است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است. |