دوره 27، شماره 1 - ( بهار 1393 )                   دوره27 شماره 1 صفحات 184-159 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khoshneshin Langerodi M, Hamidizadeh M, Taherpour Kalantari H. The Impact of Boycott Intention on Purchase Decision through Marketing Mix. JMDP 2015; 27 (1) :159-184
URL: http://jmdp.ir/article-1-1978-fa.html
خوش نشین لنگرودی محمدرضا، حمیدی زاده محمدرضا، طاهرپور کلانتری حبیب الله. تاثیر قصد تحریم بر تصمیم خرید در پرتو آمیزه بازاریابی. فرایند مدیریت و توسعه. 1393; 27 (1) :159-184

URL: http://jmdp.ir/article-1-1978-fa.html


1- ، khoshneshin@imps.ac.ir
چکیده:   (6797 مشاهده)
تحریم یکی از مسائل پیش‌روی کشور است که بسیاری از ابعاد را به خود اختصاص می‌دهد. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر قصد تحریم بر تصمیم خرید در پرتو آمیزه بازاریابی برای خمیردندان آمریکایی در جامعه مصرف‌کنندگان تهران است. در بررسی حاضر، سه فرضیه مطرح گردید که فقط فرضیه سوم مورد پذیرش قرار نگرفت. نمونه‌ای 345 نفری از مصرف‌کنندگان در تهران مورد بررسی قرار گرفت و گردآوری داده با ابزار پرسش‌نامه انجام شد. پرسشنامه از روایی و پایایی لازم نیز برخوردار بود، به طوری که سه سطح از روایی در آن تأیید گردید و در خصوص پایایی نیز از فن آلفای کرونباخ استفاده شد که نتیجه تقریبی 8/0 را نشان داد. برای تحلیل داده‌های پرسشنامه نیز از نرم‌افزارهای آماری و فن تحلیل رگرسیون استفاده شده است. بر اساس نتایج پژوهش، مصرف‌کنندگان تهرانی قصد تحریم کالای آمریکایی در سطح ساده خرید را ندارند و سه آمیزه بازاریابی، محصول، قیمت و توزیع برای آن‌ها مهم است و ترفیعی در محصولات آمریکایی نمی‌بینند. در خصوص آخرین متغیر، یعنی تصمیم خرید نیز فقط عنصر برند را مهم می‌دانند و واسطه برای آن‌ها چندان تفاوتی ندارد.
متن کامل [PDF 2861 kb]   (2381 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1393/12/25 | پذیرش: 1393/12/25 | انتشار الکترونیک: 1393/12/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb