Kamali Y. (2015). Policy Referential and Development of Tourism Industry in Iran: With an Emphasis on the 3rd. and 4th. Five-Year Development Plans.
JMDP.
27(1), 3-26.
URL:
http://jmdp.ir/article-1-1971-fa.html
، yahyakamali@uk.ac.ir
چکیده: (7846 مشاهده)
کشور ایران با وجود برخورداری از جاذبههای متنوع، سهم ناچیزی از درآمد صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده است. توسعه صنعت گردشگری ایران از منظر رشتههای مختلف علمی تحلیل شده است. در پژوهش حاضر از منظر سیاستگذاری عمومی و با تأکید بر مفهوم مرجعیت، توسعهنیافتگی صنعت گردشگری ایران مورد بررسی قرار گرفت. مرجعیت سیاستهای بخش گردشگری در قالب برنامههای پنجساله توسعه بررسی گردید. بر اساس یافتههای پژوهش، مرجعیت سیاستهای گردشگری، تعریفی روشن از جایگاه بخش گردشگری در ایران ارائه نمیکند، خواست و انتظارهای مسئولان از صنعت گردشگری به خوبی تبیین نشده و نگاه همهجانبه به بخشهای مختلف صنعت گردشگری وجود ندارد. در نتیجه ابهام مرجعیت بخش گردشگری، بر فرایند تدوین، اجرا و ارزیابی سیاستها تأثیر گذاشته و موجب عدم تحقق اهداف توسعه گردشگری شده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیرت دولتی دریافت: 1393/12/25 | پذیرش: 1393/12/25 | انتشار الکترونیک: 1393/12/25