Zare'ee M H. (2002). From Human Rights and Respect to the "Project to Foster Reverence in the High Administrative Councill".
JMDP.
16(2 and 3), 22-28.
URL:
http://jmdp.ir/article-1-87-fa.html
موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی ، m.zareei@elixiran.com
چکیده: (16701 مشاهده)
در این مقاله ابتدا محورهای عمده طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع به طور فشرده توضیح داده شده و سپس مبانی حقوقی و اخلاقی تکریم و جلب رضایت مردم مورد بحث قرار گرفته است که عبارتند از: اصول قانون اساسی، قانون برنامه سوم توسعه، مفهوم کرامت و ارزش والای انسانی، نظریه خدمات عمومی، مفهوم شهروندی و اعلامیه جهانی حقوق بشر. در پایان، طرح تکریم شورای عالی اداری در سایه مبانی حقوقی و اخلاقی آن مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته است. طرح تکریم اگر چه دارای ابعاد و آثار ارزشمند و مفیدی برای نظام اداری در جهت ارتقای رضایتمندی و خشنودی مردم و ارباب رجوع است. لیکن چنین رضایتمندی ریشه در بینش و فرهنگ احترام به حق شهروندی و حقوق بشر دارد و نهادینه ساختن چنین نگرشی باید از طریق آموزشهای عمومی و تخصصی حقوق بشر از سطح آموزش همگانی تا سطح آموزشهای خاص مدیران صورت گیرد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیرت دولتی دریافت: 1390/7/25 | پذیرش: 1393/8/28 | انتشار الکترونیک: 1393/8/28