به سبب اهمیت و گستردگی موضوع انگیزش، نظریه ها و الگوهایی که حاصل مطالعات و پژوهشهای متخصصان و پژوهشگران است، نستباً متنوع است و آشنایی مدیران با آنها می تواند در عملکردهای سازمانی شان موثر باشد. مایه خوشحال است که مجلات علمی و کتابهای درسی که در کشور منتشر می شوند، آگاهیهای پرثمری را در زمینه انگیزش در اختیار مدیران قرار می دهند. با وجود این، تا جایی که ما اطلاع داریم درخصوص نظریه های عاملیت مطلب زیادی انتشار نیافته است. از این رو در نظر داریم، با یک برداشت جامع به بررسی این نظریه ها بپردازیم و به کاربرد آنها در سازمانها اشاره کنیم.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است. |