دوره 33، شماره 2 - ( تابستان 1399 )                   دوره33 شماره 2 صفحات 229-193 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


1- دانش ‌آموخته دکتری گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین ، ehsan.rajabian@qiau.ac.ir
2- استاد گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
چکیده:   (5486 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدل بهره‌وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت است. با استفاده از روش پژوهش آمیخته (راهبرد کیفی: روش فراترکیب و دلفی فازی، و راهبرد کمّی: روش توصیفی ـ پیمایشی)، و با انتخاب 12 نفر از استادان گروه علوم تربیتی و مدیریت دانشگاه‏‌های سراسری، پیام‏نور، و آزاد اسلامی در مرحله دلفی فازی، و بررسی 384 معلم از مقاطع ابتدایی و متوسطه مدارس کشور، 3 مقوله، 4 زیرمقوله، 22 مفهوم، و 79 شاخص به‌‏دست می‌‏آید. مدل به‌‏دست‏‌آمده بر اساس سازه اصلی درون‏داد شامل سازه‏ های فرعی عوامل شناختی و رفتاری، و سازه اصلی فرایند شامل برنامه‏‌ریزی و آماده ‎سازی، ایجاد محیط یادگیری مناسب، آموزش، و ایفای مسئولیت‏‌های حرف ه‏ای؛ و سازه اصلی برون‏داد شامل اثربخشی و کارایی، از لحاظ تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم دارای برازندگی مناسبی هستند.
متن کامل [PDF 1593 kb]   (1582 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1398/11/6 | پذیرش: 1399/2/28 | انتشار الکترونیک: 1399/7/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.