دوره 11، شماره 2 - ( تابستان 1376 )                   دوره11 شماره 2 صفحات 51-47 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (9297 مشاهده)

بهره‌وری را اغلب رابطه کمی ستاده به داده دانسته‌اند. به عبارتی دیگر بهره‌وری را مترادف کارایی به کار برده‌اند و مسئله "کیفیت ستاده" کم و بیش به فراموشی سپرده شده است. یکی از دلایل این امر آن است که اندازه‌گیری ستاده به ویژه در بخشهای خدماتی و دولتی کاری نسبتاً دشوار است. اما این دشواری سنجش نباید به هیچ وجه عاملی برای چشمپوشی از محاسبه "کیفیت ستاده" باشد. امروزه تحلیلهای بهره‌وری بدون سنجش کیفیت کاری عبث و بیهوده است زیرا اثربخشی مدیران و سازمانها بیشتر بر مبنای کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده ارزشیابی می‌شود. در این مقاله نویسنده می‌کوشد تا اهمیت سنجش "کیفیت ستاده" را در تحلیلهای بهره‌وری خاطرنشان سازد.

متن کامل [PDF 1511 kb]   (2773 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1391/1/9 | انتشار الکترونیک: 1376/7/23

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.