دوره 31، شماره 3 - ( پاییز 1397 )                   دوره31 شماره 3 صفحات 110-85 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی
2- دانشکده روانشناسی و علوم‌ تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی ، hamrahimian@yahoo.com
3- دانشکده روانشناسی و علوم‌ تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (5642 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، بررسی یادگیری محیط کار در شرکت ملّی صنایع پتروشیمی است. روش‌شناسی پژوهش، کیفی با رویکرد نظریه زمینه‌ای چارماز است. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه، تحلیل اسناد، مشاهده و گروه متمرکز است. جامعه آماری این پژوهش شامل 350 نفر است که با روش نمونه‌گیری هدفمند و با مصاحبه از 16 نفر از کارکنان انجام گردید. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با رویکرد نظریه زمینه‌ای (کدگذاری اولیه، متمرکز و نظری) با استفاده از نرم‌افزار مکس کیودا 10 انجام شد. نتایج پژوهش 6 مقوله کلی، 17 مقوله فرعی و 42 خرده مقوله است. تحلیل یافته‌ها نشان می‌دهد که یادگیری سازنده‌گرایی، یادگیری ارتباط‌گرایی، یادگیری اجتماعی، آموزش رسمی، یادگیری از منابع اطلاعاتی و یادگیری خودراهبر بخشی از روش‌های یادگیری هستند که توسط کارکنان شرکت ملّی صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
متن کامل [PDF 630 kb]   (1497 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1397/1/28 | پذیرش: 1398/4/22 | انتشار الکترونیک: 1398/4/30

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.