Management and Development Process
فرایند مدیریت و توسعه
JMDP
Literature & Humanities
http://jmdp.ir
1
admin
1735-0719
2252-0074
10.61186/jmdp
fa
jalali
1377
7
1
gregorian
1998
10
1
12
2
online
1
fulltext
fa
ابعاد کیفیت در بخش دولتی
مدیرت دولتی
Public Administration
پژوهشي
Research
<p style="DIRECTION: rtl" align="justify">مدیریت کیفیت فراگیر، رویکردی است که در چند دهه اخیر در بخش صنعت برای استفاده از مشارکت کارکنان در بهبود دایمی فرایندها که نهایتاً منجر به تولیدات مرغوب و مورد نیاز مشتریان میشود، مطرح شده است. از آنجا که ماهیت بخش خدمات، به ویژه خدمات دولتی، با بخش صنعت تفاوتهای فراوانی دارد، در این مقاله ابتدا به بررسی امکان اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بخش دولتی پرداخته شده است. سپس ضمن تبیین مفهوم مدیریت کیفیت فراگیر، خلاصهای از اصول مهم این رویکرد مدیریتی از دیدگاه پایهگذاران آن ارائه شده و نهایتاً به ویژگیها و ابعاد کیفیت در بخش دولتی و نحوه تطبیق آن در این بخش، پرداخته شده است.</p><p style="DIRECTION: rtl" align="justify">اطلاعرسانی، سرعت، صحت، زیبایی، رفتار مناسب، قانونمندی، سادگی و انعطاف پذیری، هشت بعدی است که به نظر نگارنده در بخش خدمات دولتی در مقابل ابعاد کیفیت در بخش صنعت- که نخستین بار پروفسور گاروین آن را بیان کرد میتواند مطرح شود.</p>
77
84
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-21-28&slc_lang=fa&sid=1
Mojtaba
Rajabbaigy
مجتبی
رجب بیگی
1003194753284600627
1003194753284600627
Yes