%0 Journal Article %A Goli, Armin %A Gholipur Soleimani, Ali %A Delafrooz, Narges %T The Role of Social Media Storytelling Power and the Impact of Its Dimensions on the Development of Tourism Destinations Based on Content Analysis Approach %J Management and Development Process %V 33 %N 4 %U http://jmdp.ir/article-1-3877-fa.html %R 10.52547/jmdp.33.4.141 %D 2021 %K Development of Tourism Destination, Democratization, Social Media, Technologies of Power, Storytelling., %X هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش قدرت داستان‌سرایی رسانه‌های اجتماعی و سنجش ابعاد آن در توسعه مقصد گردشگری شهر توریستی رامسر است. این پژوهش دارای رویکرد آمیخته است. جامعه آماری در بخش کیفی، تمامی داستان‌های مقصد رامسر در رسانه‌های اجتماعی است که تعداد 62 داستان به روش نمونه‌گیری قضاوتی برگزیده می‌شوند. روش گردآوری داده‌ها، داستان‌های مکتوب آنلاین (برخط) هستند که از راه تحلیل روایت و با کمک تحلیل مضمون تجزیه‏‌وتحلیل می‏شوند. ابعاد قدرت داستان‌سرایی رسانه‌های اجتماعی شناسایی و در قالب شبکه مضامین و سپس مدل مفهومی این مقصد ارائه می‌شوند. جامعه آماری در بخش کمّی شامل تمامی گردشگرانی است که داستان‌های گردشگری این مقصد را در رسانه‌های اجتماعی مطالعه می‌کنند. نمونه‌گیری به روش غیراحتمالیِ در دسترس است و با دریافت 450 پرسشنامه (الکترونیکی) از گردشگران، نتایج مدلسازی معادله ‏های ساختاری نشان می‌دهد که تمامی ابعاد قدرت داستان‌سرایی رسانه‌های اجتماعی برخط شهر رامسر شامل جنبه‌های دانش ادبی، جذابیت و پویایی، شناختی، عاطفی، اعتماد و اعتبار، گردشگری، و اخلاقی بر توسعه این مقصد اثر معناداری می‌گذارند. %> http://jmdp.ir/article-1-3877-fa.pdf %P 141-175 %& 141 %! %9 Research %L A-10-4147-1 %+ Assistant Professor, Department of Business Administration, Faculty of Management and Accounting, Rasht Branch, Islamic Azad University, Rasht, Iran %G eng %@ 1735-0719 %[ 2021