TY - JOUR T1 - TT - مدلی برای تحلیل موردهای مدیریتی و حل مسئله JF - JMDP JO - JMDP VL - 15 IS - 3 UR - http://jmdp.ir/article-1-254-fa.html Y1 - 2002 SP - 65 EP - 72 N2 - استفاده از "مورد" در آموزش‌های مدیریت با آنکه در کشورهای پیشرفته سابقه‌ای طولانی دارد در ایران بسیار جدید و تنها به سال‌های اخیر باز می‌گردد. بخش عظیم این تأخیر ریشه در تعریف، ساختار و تدوین موردها و نیز نحوه تحلیل و استفاده از آنها در آموزش دارد. مقاله حاضر به تحلیل مورد و حل مسائل مندرج در موردها اشاره می‌کند که طی آن ابتدا به طرح کلیاتی درخصوص هدف‌ها و لزوم اسفتاده از موردها می‌پردازد، و سپس اصول شش‌گانه تحلیل به صورت گام‌های شش‌گانه معرفی و ارائه می‌شود. درخلال مباحث مختلف به انتظارات و توهم‌هایی که در تحلیل مورد و نتایج آن می‌تواند برای استفاده‌کنندگان پیش آید نیز پرداخته شده است. M3 ER -