AU - Saatchi, Mahmood TI - PT - JOURNAL ARTICLE TA - JMDP JN - JMDP VO - 3 VI - 2 IP - 2 4099 - http://jmdp.ir/article-1-847-fa.html 4100 - http://jmdp.ir/article-1-847-fa.pdf SO - JMDP 2 AB  - (پاراگراف نخست) آیا می توان یک دوره آموزشی را بدون ارائه طراحی برای ارزشیابی نتایج حاصل از آن تهیه و اجرا کرد؟ اگر دوره های آموزشی را ارزیابی نکنیم، چگونه می توان اطمینان حاصل کرد، شرکت کنندگان در دوره آموزشی همان مهارتهای رفتاری و نگرشهای مورد نظر برنامه ریزان دوره آموزشی را آموخته اند؟ اگر معتقد باشیم که نباید هیچ دوره آموزشی را بدون پیش بینی روشهای ارزشیابی آن طراحی و اجرا کرد، این سوال پیش می آید که چگونه می توان یک برنامه آموزشی را ارزشیابی کرد؟ انواع و روشهای گوناگون ارزشیابی آموزشی کدامند؟ چگونه می توان معیار ارزشیابی را مشخص ساخت؟ CP - IRAN IN - LG - eng PB - JMDP PG - 34 PT - Research YR - 1989