دوره 16، شماره 2 و 3 - ( تابستان و پاييز 1381 )                   دوره16 شماره 2 و 3 صفحات 13-6 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ، Rahnavard@elixiran.com
چکیده:   (17187 مشاهده)

تشخیص عوامل کلیدی برای تحقق ویژگی‌های حاکمیت خوب از اهمیت بسزایی برخوردار است. آموزش مدیریت یکی از این عوامل کلیدی است، اما سئوال اساسی آن است که چگونه می‌توان مدلی برای آموزش مدیران طراحی کرد که به سازمان کمک کند تا به ویژگی‌های حاکمیت خوب در سطوح سازمانی و دولت دست یابند؟ برای پاسخ به چنین سئوالی، تلاشی در ایران برای طراحی یک مدل آموزشی متناسب با نیاز مدیران بخش دولتی در عصر اطلاعات- با تأکید بر رویکرد حاکمیت خوب شروع شده است. نگارنده در این مقاله سعی دارد چگونگی اعمال رویکرد حاکمیت خوب را در طراحی دوره‌های آموزشی مدیران در بخش دولتی ایران مورد بررسی قرار دهد. مدل آموزش مدیران با این هدف مفهوم سازی شده است تا: 1) قابلیت‌های شخصی مدیران را بهبود بخشد؛ 2) به بهبود عملکرد سازمان‌های بخش دولتی کمک کند؛ و 3) به انتظارات حاکمیت خوب پاسخ دهد. سپس از طریق بررسی پیشینه پژوهش و مطالعه سیستم آموزش فعلی مدیریت در ایران، مدل مفهومی به یک برنامه آموزشی پودمانی بر پایه دوره‌های سه‌گانه: دوره آماده‌سازی، دوره تازه‌گردانی، و دوره جابه‌جایی تبدیل شود.

متن کامل [PDF 4273 kb]   (4090 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1390/7/25 | پذیرش: 1393/8/28 | انتشار الکترونیک: 1393/8/28

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.