دوره 12، شماره 1 - ( بهار 1377 )                   دوره12 شماره 1 صفحات 28-13 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (10959 مشاهده)
در این مقاله ابتدا مفهوم، زمینه‌های زیربنایی، مزایا، محدودیتها، و جایگاه نظام مشارکت کارکنان همراه با ارائه معیارهای ارزیابی نظام مشارکت در اداره سازمانها در کشورهای مختلف، به ویژه نظام اداری جمهوری اسلامی ایران، مورد مطالعه قرار گرفته است. سپس انواع برنامه‌های مشارکت نظیر گروه‌های کنترل کیفی، گروههای خودگردان کاری، مدیریت مشورتی، و مدیریت بر مبنای هدف تشریح شده است. آنگاه الگوی نظام پیشنهادها به عنوان اولین قدم در نظام مشارکت متناسب با شرایط فرهنگی و ساختاری نظام اداری جمهوری اسلامی جهت وصول به سطح بهینه بهره‌وری، طراحی و تبیین شده است.
متن کامل [PDF 4527 kb]   (3830 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1391/1/7 | انتشار الکترونیک: 1377/4/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.