دوره 29، شماره 4 - ( زمستان 1395 )                   دوره29 شماره 4 صفحات 78-45 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- گرایش مدیریت استراتژیک دانشگاه صنایع و معادن ایران ، adamini2@yahoo.com
2- دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (36322 مشاهده)
اجرای موفقیت‌آمیز استراتژی برای سازمان مزیت رقابتی مهمی ایجاد می‌کند. تجارب عملی و پژوهش‌های دانشگاهی نشان می‌دهد که اجرای استراتژی بر عملکرد و اثربخشی سازمان تاثیر فراوانی دارد و عامل اساسی در موفقیت کسب‌وکار یا سازمان است؛ بنابراین، بدون رویکردی مدون و دقیق در مورد اجرا، اهداف استراتژیک محقق نخواهد شد. این پژوهش با شناسایی عوامل اجرای استراتژی در شرکت آب و فاضلاب استان تهران با استفاده از دیدگاه‌های خبرگان به توسعه الگویی برای اجرای استراتژی در شرکت پرداخته است؛ پژوهش بر اساس نتیجه، توسعه‌ای؛ بر اساس هدف، تبیینی- توصیفی؛ بر اساس نوع داده، کیفی و استراتژی این پژوهش، داده‌بنیاد است. تحلیل نتایج به‌دست‌آمده از مراحل کدگذاری باز، محوری و انتخابی نشان داد که مقوله اصلی هم‌سوسازی عناصر سازمانی با 3 مقوله هم‌سوسازی عوامل ساختاری رفتاری (عوامل زمینه‌ای درون‌سازمانی)؛ مقوله هم‌سوسازی کارکردها (عوامل فرایندی) و مقوله تناسب با عوامل محیطی (عوامل زمینه‌ای برون‌سازمانی)؛ در کنار مقوله اصلی تدوین برنامه عملیاتی (عوامل محتوایی)، به‌عنوان عناصر اجرای استراتژی تبیین شدند که با توجه به نظر خبرگان درخصوص روابط حاکم بر آن‌ها، به‌عنوان مدل مناسب اجرای استراتژی شرکت آب و فاضلاب استان تهران تائید گردید. 
متن کامل [PDF 766 kb]   (29165 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1395/11/3 | پذیرش: 1396/4/24 | انتشار الکترونیک: 1396/5/8

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.