Nafari N, Lak-Ayan A. Analysis of the Relationship between Quality of Work Life and Job Satisfaction in the Area 3 Local Branches of Bank Melat in Tehran. JMDP 2013; 26 (3) :161-186
URL:
http://jmdp.ir/article-1-1828-fa.html
نفری ندا، لک عیان امیر. بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی کارکنان شعب منطقه 3 بانک ملّت تهران. فرایند مدیریت و توسعه. 1392; 26 (3) :161-186
URL: http://jmdp.ir/article-1-1828-fa.html
1- گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال ، n_nafari@iau_tnb. ac.ir
2- رشته مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی، دانشکده مدیریت و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال
چکیده: (9810 مشاهده)
حاضر با هدف بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی کارکنان در شعب منطقه 3 بانک ملّت تهران انجام شد. نوع تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش تحقیق، توصیفی، پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش، کلیه کارمندان شعب منطقه 3 بانک ملّت تهران در سال 1389 به تعداد 670 نفر بودند. حجم نمونه 162 نفر برآورد گردید که به صورت تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزار گردآوری پرسشنامههای کیفیت زندگی کاری والتون و رضایت شغلی مینهسوتا که با روش باز آزمایی آزمون انجام شدند به ترتیب 82/0و 88/0تعیین شد. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها از روش آماری ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین کیفیت زندگی کاری و ابعاد آن با رضایت شغلی کارکنان منطقه 3 بانک ملّت تهران رابطه وجود دارد که ابعاد آن به ترتیب پرداخت منصفانه و کافی، قانونگرایی در سازمان، توسعه قابلیتهای انسانی، وحدت و انسجام اجتماعی، وابستگی اجتماعی در زندگی کاری، فضای کلی زندگی، تأمین فرصت رشد و امنیت مداوم، و محیط کاری ایمن و بهداشتی بیشترین تأثیر را بر رضایت شغلی داشتند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیرت دولتی دریافت: 1393/8/28 | پذیرش: 1393/8/28 | انتشار الکترونیک: 1393/8/28