Dalvi M, Sefid-Dashti F. The Effect of Internal Marketing on Organizational Silence: Case Study in Esfahan Taxation Office. JMDP 2013; 26 (1) :139-160
URL:
http://jmdp.ir/article-1-1623-fa.html
دلوی محمدرضا، سفیددشتی فرزانه. تاثیر بازاریابی داخلی بر سکوت سازمانی: مطالعه موردی اداره امورمالیاتی شهر اصفهان. فرایند مدیریت و توسعه. 1392; 26 (1) :139-160
URL: http://jmdp.ir/article-1-1623-fa.html
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه اصفهان ، farzaneh_sefiddashti@yahoo.com
چکیده: (17085 مشاهده)
بازاریابی داخلی تلاشی برنامهریزی شده است که در بازاریابی بهعنوان یک رویکرد به کار میرود تا بر مقاومت سازمان در برابر تغییر غلبه نموده و در آنها جهت اجرای اثربخش استراتژی سازمانی هماهنگی بینوظیفهای ایجاد نماید. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر سکوت سازمان در اداره امور مالیاتی شهر اصفهان است. در این راستا جهت تعیین پایایی پرسشنامه ضریب آلفایکرونباخ مورد محاسبه قرار گرفت که عدد 83/0 بهدست آمد که بیانگر پایایی مناسب پرسشنامه بود. جهت تعیین روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات اساتید و در نهایت بر اساس ضریب کندال، میزان روایی آن 80/0 محاسبه گردید. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارکنان اداره امور مالیاتی شهر اصفهان در سال 1391 بود که تعداد 720 نفر را شامل شد. نمونه آماری از بین کارکنان در هشت واحد مالیاتی به صورت تصادفی طبقهای متناسب با حجم جامعه آماری انتخاب شد که بر اساس حجم نمونه، 240 پرسشنامه توزیع گردید و در نهایت 222 پرسشنامه برگشت داده شد. دادههای جمعآوری شده توسط نرمافزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج حاصل از انجام تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه، مشخص گردید که بازاریابی داخلی تاثیر معنیداری بر سکوت سازمان دارد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیرت دولتی دریافت: 1393/3/18 | پذیرش: 1393/3/18 | انتشار الکترونیک: 1393/3/18