دوره 7، شماره 4 - ( زمستان 1372 )                   دوره7 شماره 4 صفحات 32-20 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ایران نژاد پاریزی مهدی. انطباق مدیریت کیفیت فراگیر در مؤسسات دولتی. فرایند مدیریت و توسعه. 1372; 7 (4) :20-32

URL: http://jmdp.ir/article-1-468-fa.html


چکیده:   (9472 مشاهده)

آیا "مدیریت کیفیت فراگیر" برای سازمانهای بخش عمومی مفید است؟ "جیمزسویس" استدلال می‌کند که الگوی مرسوم "مدیریت کیفیت فراگیر" پیشنهادی از سوی "ادواردز دمینگ" (Edwards Deming) و دیگران به دلایل گوناگون در سازمانهای دولتی به خوبی کار نمی‌‌کند. در میان عواملی که سودمندی "مدیریت کیفیت فراگیر" را برای واحدهای دولتی محدود می‌کند، می‌توان به تأکید نظام مزبور بر تولیدات به جای خدمات، بر گروههای مشخص مصرف‌کننده، درون دادها و فرآیندها به جای نتایج، و بر فرهنگ سازمانی که قالب فکری مشخص و از پیش تعیین شده‌ای درباره کیفیت دارد، اشاره کرد. در هر حال، اگر الگوی اصلاح شده "مدیریت کیفیت فراگیر" پیاده شود، "سویس" امید بیشتری برای کمک (به بهبود سازمانهای دولتی) دارد. تعدیل ویژگیهای عمده مدل مرسوم، یعنی اصلاح " مدیریت کیفیت فراگیر" روی بازخور ارباب رجوع، نظارت بر عملکرد، بهبود مستمر و اشتراک مساعی کارکنان، تأکید می‌نماید.

متن کامل [PDF 517 kb]   (1607 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1391/2/16 | پذیرش: 1393/5/20 | انتشار الکترونیک: 1393/5/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb