اعطای جایزه به افراد و مؤسساتی که در جهت اعتلای سطح کیفیت تولیدات خویش موفق بودهاند، علاوه بر تشویق آنان به استمرار بهبود کیفیت، میتواند سبب افزایش توجه به کیفیت کالاها و خدمات در کشور و در نتیجه بسط و گسترش فرهنگ بهرهوری در جامعه بشود. مقاله حاضر به بررسی الگوهای جایزه کیفیت در کشورهای پیشرفته جهان و آثار مثبت آنها میپردازد. آگاهی از نتایج این تجارب، در جهتگیریهای سیاستگذاران بخشهای عمومی و خصوصی تأثیر میگذارد و احتمالاً به سمتگیری سیاستهای هدایتی و حمایتی درباره افزایش کیفیت، منجر میشود.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است. |