دوره 15، شماره 2 - ( تابستان 1380 )                   دوره15 شماره 2 صفحات 59-53 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

عباسی محمدرضا. مدیریت کیفیت جامع به منزله یک سیستم مدیریت متشکل از ارزش‌ها، تکنیک‌ها و ابزارها. فرایند مدیریت و توسعه. 1380; 15 (2) :53-59

URL: http://jmdp.ir/article-1-262-fa.html


چکیده:   (11301 مشاهده)

در سال‌های اخیر، علاقه و اشتیاق نسبت به مدیریت کیفیت جامع (TQM) به سرعت افزایش یافته است. بعضی افراد اعمال مدیریت کیفیت جامع را برای دستیابی به قدرت رقابتی، امری ضروری اما برخی دیگر آن را فقط هوس مدیریتی می‌دانند. ما معتقدیم که برای این موضوع اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. یکی از این دلایل آن است که، پیش‌کسوتان، این سیستم مدیریتی که در واقع بنیان‌گذاران مدیریت کیفیت جامع به حساب می‌آیند، این مفهوم را نمی‌پسندند، دلیل دوم آن است که برای یک ایده تقریباً واحد، نام‌های مشابه متعددی وجود دارد. دلیل سوم، که چه بسا مهمترین و مناسب‌ترین دلیل باشد آن است که توضیحات مبهم فراوان و تعریف‌های معدودی در این باره که حقیقتاً مدیریت کیفیت جامع چیست، وجود دارد.

در این مقاله به برخی مشکلات مرتبط با مدیریت کیفیت جامع اشاره خواهد شد و دیدگاه نویسندگان نسبت به آن به منزله یک سیستم مدیریت متشکل از سه جزء مرتبط و وابسته به هم یعنی: ارزش‌ها، تکنیک‌ها، و ابزارها شرح داده می‌شود. نگارندگان قاطعانه معتقدند که این توضیحات به فهم و اجرای مدیریت کیفیت جامع کمک زیادی خواهد کرد.

متن کامل [PDF 2346 kb]   (3845 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1390/12/9 | انتشار الکترونیک: 1380/6/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb