دوره 7، شماره 3 - ( پاييز 1372 )                   دوره7 شماره 3 صفحات 82-71 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (8017 مشاهده)

یکی از مسائل مهمی که امروزه در علم مدیریت مطرح است، برقراری ارتباط خوب با کارکنان می‌باشد. این موضوع از دیدگاهها و جهات مختلف و توسط صاحبنظران زیادی موردی بحث و کندو کاو قرار گرفته است. با نگاهی اجمالی بر این نظریات در می‌یابیم، تمام این صاحبنظران بر یک موضوع اتفاق نظر دارند و آن موفقیت مدیر در صورت توفیق در ایجاد ارتباط صحیح با کارکنانش می‌باشد. بدین ترتیب اهمیت موضوع از دیدگاه این علم نیز مشخص‌تر می‌گردد.

ارتباط را می‌توان این ‌گونه تعریف کرد: "انتقال و تبادل اطلاعات، معانی، مفاهیم و احساسها بین افراد در سازمان، بلاواسطه و یا "ارتباط، انتقال اطلاعات از یک منبع به منبع دیگر و درک آن توسط آن منبع می‌باشد. با توجه به تعاریف بالا، حال "فرآیند ارتباط" را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

متن کامل [PDF 454 kb]   (1534 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1391/2/27 | پذیرش: 1393/5/20 | انتشار الکترونیک: 1393/5/20

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.