چکیده: (11082 مشاهده)
در این مقاله ابتدا مفهوم، زمینههای زیربنایی، مزایا، محدودیتها، و جایگاه نظام مشارکت کارکنان همراه با ارائه معیارهای ارزیابی نظام مشارکت در اداره سازمانها در کشورهای مختلف، به ویژه نظام اداری جمهوری اسلامی ایران، مورد مطالعه قرار گرفته است. سپس انواع برنامههای مشارکت نظیر گروههای کنترل کیفی، گروههای خودگردان کاری، مدیریت مشورتی، و مدیریت بر مبنای هدف تشریح شده است. آنگاه الگوی نظام پیشنهادها به عنوان اولین قدم در نظام مشارکت متناسب با شرایط فرهنگی و ساختاری نظام اداری جمهوری اسلامی جهت وصول به سطح بهینه بهرهوری، طراحی و تبیین شده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیرت دولتی دریافت: 1391/1/7 | انتشار الکترونیک: 1377/4/24