دوره 31، شماره 1 - ( بهار 1397 )                   دوره31 شماره 1 صفحات 102-83 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bakhshandeh G, kazemi A. Designing a Model for Factors Influencing Purchase Intention of Domestic Products Based on Meta-Analysis Approach. JMDP 2018; 31 (1) :83-102
URL: http://jmdp.ir/article-1-3115-fa.html
بخشنده قاسم، کاظمی علی. طراحی الگوی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات داخلی با رویکرد فراتحلیل. فرایند مدیریت و توسعه. 1397; 31 (1) :83-102

URL: http://jmdp.ir/article-1-3115-fa.html


1- دانشگاه اصفهان
2- دانشگاه اصفهان ، alik@ase.ui.ac.ir
چکیده:   (4479 مشاهده)
اگرچه برخی نظریه‌های اقتصادی از جمله نظریه‌های مزیت نسبی و مطلق از آزادسازی تجارت بین کشورها حمایت می‌کنند اما وابستگی‌ها و خطرهای مختلف فرهنگی، سیاسی، امنیتی و... باعث شده است که کشورها بر استفاده از محصولات داخلی تاکید نموده و حتی به صادرات نیز روی آورند. در مرکز زنجیره‌ای که به خرید محصولات داخلی منجر می‌شود، مصرف‌کنندگان قرار دارند زیرا تا زمانی‌که مصرف‌کنندگان محصولات داخلی را خریداری ننمایند، افزایش در تولید محصولات داخلی نمی‌تواند راه حل مقابله با محصولات وارداتی باشد. در کشورهای مختلف پژوهش‌هایی پیرامون عواملی که می‌توانند مشتریان را به خرید محصولات داخلی سوق دهند انجام شده است اما عوامل بدست آمده متعدد و در برخی موارد نیز نتایج به‌دست آمده متناقض بوده است. پژوهش حاضر با بررسی جامع پژوهش‌های منتشر شده، در نهایت 35 مطالعه مختلف در قالب 25 مقاله را با استفاده از روش فراتحلیل و نرم افزار CMA2 مورد بررسی قرار داده است. نتایج حاکی است متغیرهای کیفیت و نگرش به ترتیب با اندازه اثرهای 493/0 و 297/0 بیشترین تاثیر و متغیرهای قوم‌گرایی و هنجار با اندازه اثرهای 294/0 و 226/0 کمترین تاثیر بر قصد خرید محصولات داخلی داشتند. اما متغیر قضاوت محصول تاثیر معناداری بر قصد خرید محصولات داخلی نداشت.
متن کامل [PDF 1146 kb]   (1373 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1397/1/20 | پذیرش: 1397/4/16 | انتشار الکترونیک: 1397/11/16

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb