دوره 14، شماره 2 و 3 - ( تابستان و پاييز 1379 )                   دوره14 شماره 2 و 3 صفحات 85-79 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (10880 مشاهده)

در گذشته برای حل مسائل و پذیرش سهمی از مسئولیتهای تصمیم‌گیری، مشارکت تیمها یا دوایر بررسی کیفیت کافی به نظر می‌رسید، اما امروزه موفقیت سازمانها به توانایی تیمهای درونی آنها در تصمیم‌گیریها و حل مسائل پیچیده به صورت پیاپی بستگی دارد. از تیمها خواسته می شود تا در تمامی جنبه‌های کاریشان تصمیم بگیرند و به حل مسائل بپردازند. تیمها چه وابسته به نتیجه نهایی در حل مسائل یا تصمیم‌گیری، باید از فرایند ویژه‌ای استفاده کنند. برای بهبود کیفیت تصمیم‌گیریها و فرایند حل مسئله و تصمیم‌گیری گسترده، مراحل زیادی مانند تعریف مسئله: اتخاذ تصمیم برای نوع فرایند موردنیاز: جمع‌آوری اطلاعات؛ تصمیم‌گیری برای یکی از راهکارها؛ تکمیل و ارائه نقشه عمل؛ ارزشیابی و فرایند آن؛ و بالاخره ثبت و شریک کردن دیگران در یادگیری وجود دارد. اما تیمها ملزم نیستند، تمامی ابزارها، مراحل یا روشهای گفته شده را به کار بندند بلکه می‌توانند پس از یادگیری روشهای جدید برخورد با مسائل، از مراحل بیشتری برای بهبود فرایند تصمیم‌گیری استفاده کنند.

متن کامل [PDF 1383 kb]   (3042 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1390/12/16 | پذیرش: 1393/8/28 | انتشار الکترونیک: 1393/8/28

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.