دوره 17، شماره 2 و 3 - ( تابستان و پاييز 1382 )                   دوره17 شماره 2 و 3 صفحات 41-34 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jahangiri A. ‍Client- Friendly Government. JMDP 2003; 17 (2 and 3) :34-41
URL: http://jmdp.ir/article-1-204-fa.html
جهانگیری علی. دولت مشتری مدار. فرایند مدیریت و توسعه. 1382; 17 (2 و 3) :34-41

URL: http://jmdp.ir/article-1-204-fa.html


موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ، Jahangiry@Elixiran.com
چکیده:   (16554 مشاهده)

مشتری مداری مفهومی است که در بخش بازرگانی به عنوان یک ابزار مهم برای برتری جستن و ایجاد مزیت رقابتی قابل استفاده است. در بخش دولتی مشتری مداری راه‌حلی برای بهبود و کارایی سازمان‌های دولتی است؛ زیرا اساسی‌ترین و قوی‌ترین ابزار سنجش رضایت از بازار و خدمات دولتی، گوش دادن و عمل کردن به نظریات شهروندان است. در این نوشتار سعی شده است که ضمن تحلیل فلسفه و اهداف مشتری مداری و تفاوت شکلی و ماهوی آن با مشتری مداری در بخش خصوصی، به تغییر نگرش دولت و الزام در تفسیر وظایف سنتی اشاره گردد. هم‌چنین با نگاهی به روند تغییرات در تکنولوژی اطلاعاتی و تغییرات محیطی، ضرورت سرعت پاسخگویی بخش دولتی نیز در قالب مشتری مداری الکترونیک تشریح شده است.

متن کامل [PDF 2139 kb]   (3779 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1390/10/21 | پذیرش: 1393/8/28 | انتشار الکترونیک: 1393/8/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb