دوره 27، شماره 2 - ( تابستان 1393 )                   دوره27 شماره 2 صفحات 203-181 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mousavi M, Khanifar H. Evaluating Effects of After-sale Services on Customer Satisfaction Using Tetra-class Model (Case Study: Saipa Group)/. JMDP 2014; 27 (2) :181-203
URL: http://jmdp.ir/article-1-2023-fa.html
موسوی مسعود، خنیفر حسین. بررسی تاثیر عوامل خدمات پس از فروش در رضایت مشتریان، با استفاده از مدل تترا‌کلاس(مطالعه موردی گروه خودرو‌سازی سایپا). فرایند مدیریت و توسعه. 1393; 27 (2) :181-203

URL: http://jmdp.ir/article-1-2023-fa.html


1- ، mousavi_masoud@yahoo.com
چکیده:   (8903 مشاهده)
هدف از این پژوهش، تحلیل و تعیین نوع تاثیر عوامل خدماتی گروه خودروسازی سایپا در شهر شیراز بوده است. به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی است. اطلاعات موردنظر از طریق یک پرسش‌نامه کیفی جهت تعیین عوامل کلیدی در ارایه خدمات و دو پرسش‌نامه کمّی برای سنجش میزان رضایت مشتریان استخراج شد. همچنین با استفاده از نمونه‌گیری خوشه‌ای و بر اساس نواحی شهرداری شیراز، 147 پرسش‌نامه از شش ناحیه شیراز به طور تصادفی جمع‌آوری شد. الگوی استفاده شده، تتراکلاس نام دارد که با استفاده از درخت رگرسیونی و تحلیل تشابه قابل ترسیم است. یافته‌های پژوهش حاکی از آن بود که عوامل خدماتی ارایه شده توسط شرکت سایپا، به طور خطی و یکسان در رضایت مشتریان نقش ندارند و عوامل، بسته به موقعیت خود اثرات متفاوتی بر مشتریان دارند و هر عامل خدماتی می‌تواند در هر یک از چهار طبقه الگو قرار گیرد.
متن کامل [PDF 1970 kb]   (15325 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیرت دولتی
دریافت: 1394/2/9 | پذیرش: 1394/2/9 | انتشار الکترونیک: 1394/2/9

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فرایند مدیریت و توسعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Management and Development Process

Designed & Developed by : Yektaweb