Pourezzat A A, tasdighi S, alavi A. Identifying and measuring indices of innovation to gain competitive advantage in Benetton Iran Co.. JMDP 2014; 27 (3) :76-100
URL:
http://jmdp.ir/article-1-1202-fa.html
پورعزت علی اصغر، تصدیقی سودابه، علوی سید امیرعلی. فرهنگ نوآوری برای کسب مزیت رقابتی در شرکت بنتون در ایران. فرایند مدیریت و توسعه. 1393; 27 (3) :76-100
URL: http://jmdp.ir/article-1-1202-fa.html
1- دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
2- پرداخت الکترونیک سامان ، soudabeh@tasdighi.ir
3- شرکت بنتون
چکیده: (7033 مشاهده)
برای حرکت و پویایی، خلاقیت و نوآوری در فرهنگ سازمان عاملی اساسی و تعیینکننده
است. با توجه به ای نکه نیروی انسانی به عنوان شاخ صترین سرمایه است، بدون خلاقیت
و نوآوری کارکنان در امور مختلف سازمان، بقای سازمان نیز در خطر است. در این
پژوهش، جامعه آماری شامل کلیه مدیران و کارکنان شرکت بنتون واقع در تهران است.
پرس شنامه این پژوهش شامل 70 پرسش در مورد مولف ههای فرهنگ نوآوری در شرکت
بنتون است. با توجه به نتیجه تحلیل عاملی روی 70 متغیر، هفت عامل به عنوان عوامل
اصلی شناسایی و به صورت زیر نا مگذاری شدند:
پیاد هسازی، آمادگی سازمانی، یادگیری سازمانی، جه تگیری بازار- محور، میل و گرایش
به نوآوری، جه تگیری ارزشی و خلاقیت کارکنان و توانمندسازی. از میان این عوامل،
بالاترین رتبه مربوط به عامل خلاقیت کارکنان و توانمندسازی و کمترین رتبه مربوط به
عامل یادگیری سازمانی است
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیرت دولتی دریافت: 1392/5/6 | پذیرش: 1394/6/1 | انتشار الکترونیک: 1394/6/1